Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Onödig måndag

Publicerad 2014-04-28 11:16:34 i Allmänt,

Hej på er!

Som jag sade förra veckan så känns det som att det hela tiden är antingen fredag eller måndag. Idag är det måndag och en helt onödig dag. Nicke ska iväg på kvällskift och jag blir hemma med syrran och Niclas, så som alla andra dagar.

Vad ska man egentligen hitta på här hemma, utan bil och utan pengar? De människor jag tycker om att umgås med jobbar allt som oftast på vardagarna och alla andra roliga aktiviteter kräver ett fordon att transportera sig med.. Jag grejar ju massor med djuren, de får allihop mer än sin beskärda del av min uppmärksamhet. Jag motionerar för att fördriva tiden och förr åt jag, visst äter jag nu också men det är ingen glädje sak längre, jag äter för att jag måste ungefär.

Så, what to do? Känner hur jag blir uttråkad redan nu, och dagen har precis börjat.. Min nya obsession är ju Vampire Diaries, igår såg vi fem avsnitt och det blir bara bättre och bättre hela tiden men jag måste behärska mig för annars tar det slut så snabbt haha! Så fem avsnitt om dagen är tillåtet, sen måste jag glo på nåt annat :D

Tja, och så tar jag en massa selfies i brist på annat att göra. Tur att jag är så ofantligt snygg så man inte tröttnar på mig i första taget haha! Skämt å sido, nån gräns måste det väl finnas där också ;)

Ha en fin dag!




Igår och idag. Som sagt, jag tar selfies när jag blir uttråkad :D Folk glor lite snett på mig när jag sitter där i bilen eller var jag nu råkar befinna mig och smajlar för mig själv, men den underhållningen kan jag lätt bjuda på!

Kommentarer

Postat av: heidi

Publicerad 2014-04-28 14:02:35

Absolut inge illa menat nu med den här frågan men varför börjar du inte jobba? ens halv tid? du säger så ofta att pengarna är slut el att du inte har något att göra. Ta ett sommar jobb, då finns det ju ofta mer utbud på jobb!

Svar: Nej det är lugnt, jag tar inte illa upp av en sån där fråga! Hellre att man frågar med trevlig ton än hittar på nåt eget och snackar skit :) Jag skulle mer än gärna jobba! Det är skönt att vara bara hemma men efter ett tag blir det riktigt tråkigt! Ingen annan är ju ledig om dagarna så det finns verkligen inget att göra. Så jag skulle mer än gärna ha ett jobb att gå till, jag håller utkik efter lediga jobb så gott som hela tiden och skickar iväg ansökningar med jämna mellanrum. Jag är också anmäld till varamiespalvelu men därifrån har dom aldrig ringt. Det blir tröttsamt i längden att skicka ansökningar som man aldrig får svar på. Vissa företag bryr sig inte ens om att skicka ett mejl där det står att man inte fått jobbet. Det är ont om lediga jobb här i våra trakter och även om jag skulle kunna pendla till hesa hållet så skulle det bara innebära ungefär plus minus noll med resor och sånt..
Sommarjobb finns det gott om men de flesta är fyllda redan. Och så behöver jag ju en bil att ta mig till, där är jag absolut inte kräsen och kan tänka mig vad som helst för några hundringar. MEN, just nu med Saana som var sjuk och en massa andra oväntade kostnader så har jag inte råd att köpa en bil för ens några hundringar :/

Jag är inte heller anmäld till arbetskraftsbyrån eller kela som arbetslös, dels för att jag inte blir berättigad arbetslöshetsstöd då jag inte har någon utbildning och dels för att jag verkligen inte tänker leva på er skattebetalare. Ni ska inte behöva betala min shopping och mina djur för att jag inte har ett jobb! Så jag har aldrig fått en enda euro från staten och kan därmed ha gott samvete :)
...

Postat av: H

Publicerad 2014-04-28 17:25:31

Undrar samma som Heidi. Du skulle säkert hitta någo kiva att göra i sommar? Då kunde du ju köpa nån billig bil oxå.
Bild nummer ett är btw jättekiva och fräsh! Håret är asgrymt (Y)

Svar: Tro mig, det skulle vara mer än "kiva" att äntligen få göra nåt på dagarna! Så det är inte som att jag inte vill jobba och är en lat jäkel, skulle jag få ett jobb skulle jag vara gladare än gladast! Det är inte lätt att vara en rich bitch på insidan men fattig arbetslös på utsidan :DSe resten av mitt svar till Heidi! Och tack, jag älskar mitt nya hår! :)
...

Postat av: Maria Lindroos-Ahlroth

Publicerad 2014-04-29 15:48:08

Det är faktist svårt att hitta jobb nu just. Inte bara i Raseborg utan även annanstans ifrån. Jag jobbar ju som privat assistent. Inom den branchen finns det alltid jobb. Många bara som inte vill jobba med det för de tror att det bara handlar om att torka skit osv men så är det inte alls. Du kan jobba hos en blind till exemel. Då är du mest bara"hjälp", du är personens ögon kan man säga. Det är jätte givande jobb och om det kommer en dag att jag får fast MS sjukdomen så kan jag med gott samvete ha assistenter hos mej för att jag nu hjälper de som behöver hjälp.
Man kan vara inhoppare vilket innebär att du jobbar när det behövs. Det behövs ofta så du får nog ett trevligt klirr i kassan.
Jag sköter även personlig hygien, har inget obehag alls. Det hörs hemskt men är inte det alls. Tro mej :)

Detta är inte mitt drömjobb om jag sku kunna välja men jag trivs. Jag får lön och är glad att se hur jag även gör andra glada. Jag är så gott som villig att jobba med vad som helst om jag är ärlig.

Alltid ett jobb som är värt att pröva på i varje fall.

Å ditt hår är det bästa du nånsin haft, eller som jag nånsin sett dej med borde jag kanske säga! Passar dej super bra! Å man ser jätte bra i ditt ansikte att du gått ner i vikt. Perfect baby!!!

Svar: Tack för din kommentar! :) Hur går jag till väga om jag skulle vilja jobba med det du gör?? :) Jag är som sagt inte kräsen med något annat än att jag vägrar stå och diska nånstans, och det är bara för att jag gjorde det i två år och det suger! Jag är väldigt bra med människor och har fått höra att jag är sympatisk och omtänksam så jag skulle kanske passa att jobba med människor som behöver assistans?
...

Postat av: TIa

Publicerad 2014-05-01 10:01:33

Ditt hår e super fint! :)

Svar: Tusen tack! :)
...

Postat av: Jessi

Publicerad 2014-05-01 19:17:06

Du borde allvarligt få en ny banner :D du skulle ha sååååå många fina foton och använda. o jo, är fel människa och påpeka det då jag är tummen mitt i handen vad gäller datorer osv :D HA EN NY FRÅGESTUND SNART!

Svar: Jag håller fullständigt med dig, är sååå trött på min nuvarande design och letar efter nån duktig som kan göra en ny åt mig! :) Vilka bilder tycker du skulle passa? Måste ha lite paus mellan frågestunderna så att folk hinner komma på nya frågor, men är det nåt du undrar över eller vill läsa om så får du mer än gärna skriva det så ska vi se vad jag kan göra! :)
...

Postat av: Maria Lindroos-Ahlroth

Publicerad 2014-05-07 19:14:53

Det finns i Raseborg 4 assistent firmor som jobbar under staden. Sen kanske det finns privata åxå men det vet jag inget om. Jag bara tog kontakt dit och frågade att behövs det arbetare. Man kan ju vara inhoppare för dessa är det knapert av. Jag har till exempel inte en å samma klient utan går dit det behövs liksom. Vissa perioder har mab fullt upp å vissa kan man ha mindre turer i. Passar mej perfekt :)
Du måste diska om det inte finns diskmaskin men då pratar vi om den disk som din klient använt under dagen. Typ 1-2 tallrikar och ett par gafflar/knivar/skedar och några glas. Så det går på 5minuter :)
Det är ett givande jobb. Härligt att se det tacksamma klienterna som man hjälper. Vissa av dom har INGEN annan i sitt liv än assistenten. De vill att du pratar med dem och lyssnar. Ibland får du lyssna på samma berättelser i en vecka, ibland får du gå på kaffe med dem i en vecka, det är så varierande. Vissa behöver hjälp med duschande, vissa inte. Viktigast är nog som sagt att man är sympatisk och gillar människor. Aj joo och sen kan de behöva hjälp att bli matade åxå :)
Den negativa sidan i jobbet är att som inhoppare kan man på morgonen bli frågad att ta en arbetstur om typ en timme. Då är det ditt val att tar du den. Fast nekar du många gånger så frågas man ej pånytt såklart. Vanligtvis händer inte det på så kort varsel, men det finns en chans till det. En annan sak är personlig hygien. Om man har obehag så kan man inte göra detta. Visst man kan säga att man ej är villig att ta emot såna jobb. Fast då minimeras ju åxå chanserna till turer. Hygien är INTE obehagligt på nåt sätt. Man kan tro det innan man prövar på det nog, men det är inget hemskt alls. Tror det är mera "nolot" för klienten i fråga än för oss. Manliga klienter har jag ej prövat på ÄNNU, men nästa månad skall jag tura en vecka hos en man. Vet ej om min gräns kanske sen går där med duschande. Känns på nåt sätt så jäkla privat. Fast det är samma jobb bara ett annat kön. Nå det ser vi sen :)

Fast en sak, dina naglar måste bort :))) du kan ha dem hos till exempel blinda för hos dom är du mera bara sällskap och "deras ögon". De duschar själv.

De finns så mycket att berätta om dessa jobb och det är verkligen värt att pröva på.

Vill du veta mera så hör av dej fast via telefon eller mail bara.

Kramiz!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela