Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Maybe it's Photoshop?

Publicerad 2013-10-13 13:39:04 i Allmänt, Skönhet,

Jag är en riktig skönhetsnörd, har alltid varit det och kommer nog alltid vara det. Jag älskar dyra och lyxiga produkter som utlovar än det ena och än det andra, egentligen struntar jag i om de funkar eller inte, jag bara älskar att köpa dem och att använda dem 😂 

Men såklart så har jag också mina personliga favoriter, produkter som funkar för mig och min hy, krämer som gör att det inte känns som att mitt ansikte ska klistras fast i kudden efter duschen och diverse lotions och peelingar. Jag har haft lite problem med min hy under sommaren (stress kombinerat med hormonrally, hej finnar!) så jag har satt ut en del pengar på just ansiktsvård. 

Nu var det dags att uppdatera sminket lite grann också och jag köpte ju ett starterkit från Gaya på mässan igår. Blev sminkad av en riktig makeup artist och såklart blev resultatet ett helt annat än när man själv kladdar hemma. Men, kvinnan som sminkade mig lovade att jag uppnår samma resultat hemma så idag provade jag och jag kan lugnt säga att mineralsmink is the shit! Dessutom är allt som är eco och organic väldigt aktuellt just nu så jag slog två flugor i en smäll där ☺️ 

Se själv:

Före, osminkad och nyvaken, har dock rengjort ansiktet enligt min vanliga rutin. 



Massa orenheter som ni ser, och så min krigsskada ala Dior, hej från herpeshamstern!

Och efter, här har jag alltså endast använt mineralpudret och inget annat i ansiktet.



Rougen är fenomenal den med, men inget slår pudret som verkligen är helt fantastiskt. Produkterna är svinigt dyra men det är såå värt det, jag kan absolut vänja mig med att se photoshopad ut hihi! 😉

Om ni är intresserade av smink från Gaya så hittar ni det i Kampen på andra våningen, där blir ni sminkade av proffs så att ni hittar precis de toner och nyanser som passar er. Att de som jobbar där är ruskigt snygga och väldigt bra på kundbetjäning gör ju inte saken sämre haha! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela