Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Bulldozer och preggokatt

Publicerad 2013-10-31 18:24:27 i Allmänt,

Hej hallå! 

Idag kom äntligen Jessica och red ut med mig igen. Hästarna fick alltså en lite längre ledighet än vad som kanske var meningen från början, men jag tar ingen som helst stress över det utan tvärtom så tror jag det gjorde gott för båda grabbarna att få vila hjärnan lite grann. Det blev rätt intensivt innan jag åkte till Sverige och Dior kändes inte alls så trevlig som han normalt brukar vara, som att han var frustrerad eller irriterad och då slutade även ridpassen med halvkass känsla. Inte så som man vill ha det precis, så en liten semester på en vecka kanske bara var bra. 
Åtminstone var semestern bra (eller dålig, beror på från vilken synvinkel man ser på saken haha) för energinivån, haha herregud vad bråttom både Jack och Dior hade idag! 
När vi svängde in i skogen kändes Dior som en bulldozer utan förmåga att varken svänga eller bromsa, han röjde fram utan att ens slänga ett öga på vart han lägger ner hovarna :p 
Jack både bockade som en galning och reste sig, bara för att han så himla gärna ville skjuta iväg i full galopp (trav är ju såå tråkigt!), och skyggade för saker som inte fanns där. 
 
En rejäl spurt krävdes för att vi över huvud taget skulle ta oss hela hem, och efter det var killarna lite mer medgörliga. Uffe hade motionerat sig själv medan vi var borta och så blev han alldeles ifrån sig när vi dök upp från "fel" håll, istället för att komma hem från samma håll som vi red iväg.. Enligt honom borde vi ju naturligtvis kommit skrittande längs med vägen från vänster så han stod och väntade på oss i det hörnet av hagen, när han sen hörde att vi kom från andra hållet blev det fart på putte kan jag lova :D 

Jack måste klippas asap, Nicke är ledig en hel vecka nu så jag ska åka till Hööks nån dag och köpa en klippmaskin. Det funkar inte att ha en häst hårig som en mammut när den står på lösdrift, jag vägrar ställa en svettig häst i hagen och att stå i timtal och vänta på att han torkar är jag inte heller särskilt sugen på. 
 
Ridandet gick lite si så där idag då jag är lite invalid på vänster hand. En av mammaråttorna bet mig igår då jag pillade för mycket i hennes bo tyckte hon, och det tog nog mer illa än vad jag först trodde för jag kan knappt använda handen så ont som det gör. Fingret har fått en rätt ilsken färg nu också och enligt sköterskan på HVC har jag nästan säkert en infektion och behöver antibiotika, men att det nog kan vänta tills imorgon då dagens jourkö var så himla lång redan när jag ringde. Jag slutar aldrig av att förvånas över deras otroliga patientengagemang.. 
 
På tal om nåt annat så börjar jag bli rysligt nyfiken på vad som gömmer sig i Sheelas för tillfället enorma mage :) Det är bara några dagar kvar till beräknat datum och mitt tålamod håller nog inte länge till haha! 
 
Jag gissar på fem bebisar, hur många gissar ni på? ♥
 
Så söt och oskyldig på bild, men låt inte skenet bedra för idag var han Bulldozer-Dior utan förmåga att varken svänga eller stanna :D
 

Kommentarer

Postat av: P

Publicerad 2013-10-31 20:23:14

Uffe är inte alltid så klipsk som han ser ut att vara ;)

Svar: Nä, skenet bedrar nog där ;P
...

Postat av: bina

Publicerad 2013-10-31 21:14:26

vem e "Uffe" o när ha han kommit?

Svar: Uffe är min kompis häst som står här och håller sällskap till mina två fjollor :)
...

Postat av: emilia.webblogg.se

Publicerad 2013-11-01 21:03:41

jag gissar på 4 ;)

Svar: Du får hålla utkik här efter det rätta svaret sen! :)
...

Postat av: Lollee

Publicerad 2013-11-02 15:36:11

Kan du inte visa en bild på Sheela?

Jag tror att det kommer bli fyra :)

Svar: Absolut kan jag lägga upp bilder på tjockis-Sheela :)
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela