Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Kära jultomten

Publicerad 2013-11-27 14:25:43 i Allmänt,

Nu vet jag ju inte om jag varit tillräckligt snäll i år för att jag över huvud taget ska få några julklappar av tomten men hoppas kan man ju alltid och här kommer det jag önskar mig mest av allt :) 
Såklart är inte presenter det viktigaste utan att umgås med nära och kära och äta god mat under julen är det som ligger högst upp på priolistan, i alla fall borde det vara det för alla som är över 10 år gamla. Och jag tycker faktiskt det är roligare att ge än att få presenter, men önskelista måste man ju bara ha! 
 
MICHAEL Michael Kors large Hamilton Saffiano Tote i vitt, eller
 
MICHAEL Michael Kors Buckled shoulder strap leather satchel i cognac
Alla kvinnor behöver en snygg handväska, och dessa från MK är to die for. Man hittar dem på www.michaelkors.com eller i bland annat Stockmann och MK-affären på norra esplanaden i Helsingfors. Att de kostar 300+€ är ju lite bedrövligt men drömma kan man ju alltid! 
 
 
 
Michael Kors Mid-Size rose golden stainless steel Everest Chronograph Glitz watch
Denna klocka får mitt hjärta att slå extra slag. Lika utsökt och vacker som handväskorna, ah ♥
 
Ett par Nike Free Run 5.0 womens i storlek 41 (tror jag?) i exakt denna färgen skulle göra mina promenader med herr Yaromir så mycket bättre! Dessa finner man i alla sportaffärer och jag är nästan säker på att affären kan beställa in just denna färg bara man begär snällt.
 
Och så önskar jag mig ytterligare ett par skor, nämligen dessa urläckra Nike Air Max 1 womens Pink i storlek 41 (tror jag?). Åh vad mina fötter skulle må bra av ett par rejäla gå på stan-skor! 
 
För att slippa bli blöt om fötterna på rastgården, i stallet och över allt annanstans när det envisas med att regna hela tiden så skulle jag bli jätteglad om jag fick ett par rejäla gummistövlar. Och inte vilka gummistövlar som helst utan dessa Hunter Original Gloss Short i färgen Pillar Box Red, storlek 41. Dessa hittar man absolut billigast på Hunters egna hemsida www.hunter-boot.com där de också shippar world-wide :) 
Helst av allt hade jag ju velat ha den långa modellen, och jag såg att de fanns i extra wide men jag kunde inte hitta exakta mått så då är det bättre med korta så man vet att tjockisvaderna inte behöver få plats nånstans. 
 
Till stövlarna måste man ju såklart ha ett par tillhörande Welly Socks så att man hålls varm om fötterna, modellen jag gillar heter Short Moss Cable Welly Socks i storlek L och dem finner man på samma sida som stövlarna under fliken accessories. 
 
Denna mössa, Crowley Hat i färgen Navy från Kingsland har jag önskat många år av jultomten. Mössan är ganska dyr för att vara en mössa och jag blir snål när det kommer till att lägga dyra pengar på en mössa så därför hoppas jag på att jultomten ska hämta den åt mig istället. Bland annat K-Lantbruk i Lojo och Hipposport i Esbo säljer Kingsland och om de inte har just denna mössa inne kanske de kan beställa in den åt en :) 
 
Presentkort är kul att få, för då kan man vänta på mellandagsreorna och shoppa loss då istället :) Jag gillar att läsa så presentkort på Adlibris vore inte helt fel! 
 
En stooor och smart tv från Samsung skulle inte sitta helt fel i vårt vardagsrum. Detta är något både jag och min man önskar oss, gärna en med silver eller vit ram/fot, mums! 
 
Jag är världens mest morgontrötta människa och jag har förstått att folk som är likadana zombien på morgonen som jag är har vaknat till liv med Philips Wake Up light, så en sån vill jag också ha. De kostar typ 50€ och finns på Gigantti bland annat. 
 
Utöver detta så gillar jag allt som har med inredning i Shabby Chic stil att göra, doftljus som doftar sött och varmt (tex vanilj, choklad, kanel och kardemumma), godis (Geisha, Pätkis, DaCapo), parfymer, bodyscrubs och krämer, och jaa, så vill jag väldigt gärna ha en stor necessär som rymmer alla ansiktskrämer och rengöringar jag kan ha när jag reser! 
 
Haha, ja ni ser ju.. Det är hopplöst :D Vad önskar ni er i julklapp? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela