Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Fullt upp

Publicerad 2013-11-24 13:43:15 i Allmänt,

Jag får faktiskt dåligt samvete över min urusla uppdatering men jag har faktiskt några fullt legitima orsaker till frånvaron. För det första så var det den oplanerade resan till Sverige som tog upp all tid och när jag väl träffar mina vänner där på andra sidan varken hinner eller vill jag slösa tid på internet. Väl hemma igen har Yarro tagit upp min tid och det gör han nu också. Men det får han gärna göra, min alldeles underbara hund <3

Och utöver det har helgen spenderats i Mässcentret på
dubbelutställning. Snart är det över och imorgon ska jag dra en heldag i soffan med datorn i knät och styra upp allt som blivit ogjort på sistone. Jag har ju inte min iphone längre utan en Samsung som suger balle big time. Jag brukar i vanliga fall skriva inlägg och sånt via mobilen men sånt har jag tappat lusten till med den här luren då det varken finns autocorrect eller tillräckligt känslig touch för att jag ska orka skriva.. Aldrig Samsung för mig, det är ett som är säkert!

Så imorgon kan ni vänta er normal uppdatering, eller jag ska försöka i alla fall haha! Kanske jag ska svara på alla era kommentarer också, även om några av dem känns lite onödiga då man finner svar på det mesta tidigare i arkivet..

Hajdo!

Kommentarer

Postat av: Ann-Ki Lindbom

Publicerad 2013-11-24 14:15:59

Tycker det är lite trist att man som bloggare MÅSTE känna krav att uppdatera sin blogg var enda eviga dag. Jag följer många bloggar och vissa skriver ett inlägg om dagen och vissa bara ett i veckan.

Tycker att det där med kvantitet är hopplöst jobbigt. Det är väl bättre att blogga när man har något att servera sina följare/besökare, då blir det mer kvalité på inläggen.

Så snälla söta gulliga du, känn inte kravet att leverera blogginlägg på löpande band, skriv när du känner för det och framförallt när du har energin.

Jag som följare tycker det är himla kul att få kommentarsvar, då blir det som en liten dialog och även en bekräftelse. Det är inte bara bloggaren som har sina små önskningar, det har även den som är besökande kommentator. Så nu vet du vad jag känner och tycker!

Svar: Jag vet inte varför jag känner ett krav att uppdatera bloggen, kanske jag känner att det är det minsta jag kan göra när folk troget klickar sig in här varje dag. Jag vet ju själv hur irriterande det är att gå in på en blogg och mötas av samma inlägg varje gång, därav min "stress" :)
Kvalitet går alltid före kvantitet, alla gånger, men personligen gillar jag att läsa många nya inlägg dagligen, eller åtminstone ett nytt,

Jag tycker det är himla kul att få kommentarer och försöker alltid svara på varenda en liten hälsning som trillar in här. Speciellt dina kommentarer tycker jag så mycket om :)

Tack för att du tog dig tiden att skriva hur du tycker och tänker kring det här!
...

Postat av: Ann-Ki Lindbom

Publicerad 2013-11-26 18:21:24

Ursäkta mitt tjat....
Men... att bara klicka sig in på bloggar är absolut inte min melodi. Jag skulle nog också bli smått irriterad om man möts av samma gamla blogginlägg dag efter dag. Är man inte följare av en blogg via bloglovin, får man helt enkelt skylla sig själv.

Jag följer mina bloggar via bloglovin och vips så ser man när något nytt är på tapeten och DÅ, tittar man in på bloggen och läser ett rykande färskt inlägg.

Men du tycks ha din lilla envisa sida att bara vilja klicka dig in... så... okej, det är din melodi... tralalala ;)

Svar: Jag försökte köra med bloglovin istället men det funkade inte för mig, en stor del av charmen ligger i att klicka in på alla bloggar i rundan i samma ordning varje dag, så jag får bita ihop bara när jag möts av samma inlägg varje dag :)
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela