Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Påskhelg

Publicerad 2013-03-28 23:22:41 i

Så var påsken här och därmed även våren har jag bestämt. Detta är första gången på tre år som jag är hemma över påsk, tidigare år har jag befunnit mig hos Linda i Skåne eller Tina på Åland. Jag hör till en av de få som inte tycker det är nåt speciellt alls med påsken, bara en orsak för affärerna att håva in pengar på påskägg och onödigt krimskrams..

Helgen kommer i alla fall vara riktigt rolig, födelsedagsfest med de bästa, kan det bli bättre? :)

Förövrigt har jag haft en gnagande oro i maggropen mest hela tiden på sistone. Det känns som att det alltid är nåt som lurar bakom hörnet och om jag har en bra dag så är det garanterat nånting som dyker upp innan dygnet hinner svänga. Men så är det rätt mycket nu också med mammis som är sjuk och andra stora saker som tar upp största delen av min tankeverksamhet.. Vill inte skylla på en massa saker för det känns som undanflykter men just nu har jag faktiskt kaos i huvudet och nånting som inte borde vara ett problem blir ett stort orosmoln utan att jag har menat att det ska bli så.

Jag älskar mina vänner och jag skulle göra vad som helst för dem, när som helst. Det är nog också därför jag blir så himla uppstressad över saker och ting, vill ju bara att allt ska vara bra och har jag ställt till med nånting (omedvetet nog, sysslar inte med att ställa till saker medvetet längre, iaf försöker jag mitt yttersta att låta bli) så vill jag ställa allt till rätta så fort som möjligt. Mina vänner betyder världen för mig, utan dem skulle jag inte klara av allt som är på gång just nu. Men man måste komma ihåg att aldrig ta något för givet, det är då det går åt pipsvängen.
Jag hoppas i alla fall att mina vänner vet hur mycket de betyder för mig, oberoende vad som må hända längs med vägen. Jag försöker visa min uppskattning med små saker i vardagen, och genom att finnas där när det behövs. Om jag sen misslyckas vet jag inte, jag hoppas inte det.. Och om jag gör så vill jag veta att jag gjort nåt fel så att jag sen kan be om förlåt och glömma saken.

Nä nu ska jag sluta svamla, måste spara på batteri så jag kan använda gpsen i mobilen ifall jag tappar bort mig här i stora staden 😉

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela