Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Tröött...

Publicerad 2013-02-27 22:57:55 i Allmänt,

Om jag var pigg inatt (eller imorse) klockan fem så är jag desto tröttare nu. Jag somnade strax efter att jag publicerat föregående inlägg och så hann jag sova i fem timmar förrän Ida, morgonpigg som hon är, fick tråkigt och spammade mig med typ hundrafemti sms. När hon inte fick någon reaktion av mig (för jag stängde av vibrationen på mobilen mohaha!) fortsatte hon spamma Nicke, utan större framgång där heller haha! 
Om det finns nån som kan totalt reta gallfeber på mig (genom att väcka mig efter fem timmars sömn) och i nästa sekund göra mig gladare än gladast, så är det hon! :D
 
Efter att vi käkat frukost kom Emma på besök, och åh vad kul det var att träffas! Hon fick se Valentin och så skötte vi viktiga ärenden medan vi diskuterade hej vilt om allt möjligt på samma gång, precis som det ska vara :) 
 
Jag skrev nyss på Facebook om hur otroligt lycklig jag är över de fina människor som finns i mitt liv just nu. Det är så komplett på något vis och nu när jag känner så här kan jag inte förstå varför jag någonsin slösat min tid på så kallade vänskaper som bara fått mig att må dåligt istället för tvärtom. Jag vet att jag skrivit om detta förut men det tål att skrivas om igen, för det är så underbart att känna så här! Man lär så länge man lever och det känns som att jag öppnar ögonen mer och mer för varje dag som går. 
 
Och så på tal om pingviner så åkte jag och Ida till hundgården för en träff till med Emma och hennes hundar. Jag hade bara med mig Elvis eftersom trion är typ livrädda för stora hundar, och Ida hade med sig sina två. Det gick bättre än jag trodde med Elvis, han var inte alls lika stöddig som han varit mot mina föräldrars hundar och så försökte han bara para sig med två hundar den här gången :D Det kan inte vara lätt när könsdrifterna styr hela hjärnkontoret.. Funderar allvarligt på att kastrera honom nästa månad, jag vet ju inte hur länge han stannar här och jag orkar i alla fall inte med honom när det enda han tänker på är hur han ska ta sig till nån utav tikarna. Jag lovar att med min tur är det han som är pappa till Valentin.. Han ska ju såklart DNA-testas och jag är nästan säker på att han är 100% chihuahua, men för att vara helt på den säkra sidan så ska han testas. Jag har för mig att det är ett utav kraven för att få registrera valpar i kennelklubben också? 
 
Nu ska jag duscha (somnade med gårdagens smink, uääk!) och sen SOVA. Min telefon har ringt nonstop idag så jag hoppas att den håller tyst åtminstone tills klockan 11 imorgon! 
 
Natti natti! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela