Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Mera sommar :)

Publicerad 2013-08-28 14:14:22 i Allmänt,

Åh detta härliga väder! Jag blir glad ända in i själen när solen skiner från en klarblå himmel och det är 30 grader varmt ute. Förstår ni vilken lyx detta är, i slutet av augusti?? Innan vi vet ordet av regnar det småspik och blåser snålblåst, fyfan! Jag är verkligen inte mentalt förberedd på det vädret ännu, än mindre mörknet som kommer hand i hand med höststormarna. 
Jag mår så bra när det är strålande väder, det har nog mycket att göra med depressionerna jag lidit av tidigare.. Det dåliga måendet går hand i hand med vädret, inte så kul att ha det så alla gånger men vad gör man, annat än kämpar vidare. 
Men därför passar jag på att verkligen njuta nu, efter att jag skrivit detta tar jag min bok med mig och går ut på gården i solen :) (Denna gången utan en hel flaska vin dock, var skapligt full vid åtta igår kväll haha!)
 
Red ut en sväng på Dior innan också. Han har inte haft ryttare på ryggen på närmare ett år men det brydde han sig föga i när han nöjt traskade iväg med öronen spetsade. Skrittade såklart bara med honom, men det var lika kul för det om man frågar honom :) Så mysig är han, när man väl kommer upp på ryggen! Fast han gjorde inga dumheter idag heller, det kan ju iofs bero på att jag överraskade honom i hagen och gjorde ingen större affär av det hela. Han såg lite lätt fundersam ut när jag kom gående med sadeln, men sprang inte iväg eller gjorde nåt annat heller som jag var lite förberedd på. Man ska nog inte underskatta hästarnas intelligens eller hur väl de kan lägga ihop ett plus ett. Dior har helt klart förstått att jag inte tänker hålla på med honom så länge han är stygg, och jag har verkligen hållt min del av det avtalet. Det har tagit ett helt jäkla år, men nu har det nog sjunkit in åt honom att om han bråkar så vill jag inte veta av honom mer än det jag måste och nu är han så kärvänlig som han aldrig varit förut. Som en helt annan häst är han. Jag tror att det gjort gott åt hans stackars psyke att bara stå och göra absolut ingenting. Att det är han som tagit första steget och inte jag. För jag har verkligen inte bett honom om någonting, inte ens minsta lilla, och nu har det gett resultat. Haha, horsewhisperer här hej! 
Nä men nåt har det hänt i hans lilla hjärna och jag har inte gjort annat än struntat i honom (inte struntat som så, men ni vet vad jag menar), så det måste ju vara det? 
 
Vi överlevde lilla ridturen och kul hade vi :) En gång dansade vi samba på två ben men det var för att vi passerade den alldeles otroligt hemska SOPTUNNAN, så det var väl förlåtligt ;)
 
 
Nu är Nicke iväg och skjuter in sitt gevär så han kan skjuta duvor ikväll (duvbröst, nomnom!!) och jag försöker städa upp bland alla mina femhundrasjuttiotvå mappar i datorn under tiden. Vågar inte gå ut riktigt ännu när Nicke är där ute och leker med geväret, man vet aldrig åt vilket håll det blåser haha! 
Senare ikväll ska jag gå ut på en promenad med Jack och så tänker jag faktiskt baka nånting. Jag är sugen på morotskaka men om jag ska göra det måste jag åka in till stan och det vet jag inte om jag orkar med. Det är inte lätt när man är lat serni! 
På återseende!
 

Kommentarer

Postat av: P

Publicerad 2013-08-28 15:02:06

Bakar du morotskaka kommer jag på te här någon dag! Massor med glasyr.. mmm.. :D

Svar: Massor med glasyr är en självklarhet varje gång jag bakar ;)
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela