Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Så skönt och EDM.

Publicerad 2013-04-13 18:17:21 i ◊ Music,

Idag är en skön dag. Vet egentligen inte ens varför, den bara är det. Det bror nog på att jag igår fick spendera en jätte rolig kväll med de bästa av de bästa (hur tacksam kan man egentligen vara, över att få ha så fina vänner?? Jag är i alla fall så otroligt tacksam så det nästan bubblar över, tycker synd om alla som inte får känna så!) på ett svettigt dansgolv i Helsinki. Sen sov jag som en klubbad säl till halv ett på dagen, det var skönt med tanke på att jag sovit urkasst den senaste veckan. När jag steg upp från sängen drog jag på mig myskläder, som nog är det skönaste som finns, och åkte till mammis och slappade där ett tag. Igår var det kvalitetstid med pappa, idag med mamma ♥
Nu har jag precis spenderat tre timmar halvliggande i soffan med datorn i knäet. Och det är det absolut skönaste som hänt på hela dagen! Jag har egentligen inte gjort nåt annat än letat ny musik, för idag fick jag Spotify Premium till mitt mobilabonnemang, woop woop! Det rockar fett (haha, never mind uttrycket) och jag är så jätteglad! Tack mamma ♥

Toffe har en tatuering, my heart pumping for music. Han är dj och en duktig sådan, så texten passar verkligen honom. Men jag känner nog på samma sätt, inte så att jag skulle tatuera in det (jag är tillräckligt nerkladdad med diverse texter redan ;)), men så att jag inte skulle kunna leva utan musik. Jag är så otroligt glad över att jag äntligen hittat mig själv och min stil i musiken. Ända fram tills denna vintern har jag lyssnat på mainstream, radiohits, det som spelats helt enkelt, men inte nu längre. Det enda avvikande har väl varit dubstep som min syster introducerade mig för för något år sedan, åh älskade dubstep ♥
Nu har jag hittat den musikstil jag känner mig hemma i, där jag känner mig trygg och lycklig. De minnen jag har tillsammans med denna musik kommer jag aldrig någonsin glömma, det är helt otroligt hur mycket det kan göra åt en människa att bara hitta sin musikstil. 
 
My heart pumping for EDM, och det är jag så lycklig över att nu veta. No more mainstream Pitbull and Rihanna, no more meningslös dunkadunka musik som är så förutsägbar så det inte är sant. För ni har väl märkt hur lätt det är att komma ihåg orden till en ny hitlåt, hur lätt de fastnar på hjärnan? Och framför allt, hur lika alla låtar är? 
Ordet mainstream beskriver det så bra. Musik som är gjord för att fastna i hjärnan, vars takt med mening är gjord så att fötterna börjar stampa. Man blir hjärntvättad att tycka om sån musik. Om jag måste välja så väljer jag lätt rock istället för mainstreampop. För missförstå mig inte, det finns guldkorn i alla genren, lika väl som det finns riktiga skitlåtar haha! 
Men i den musik jag lyssnar på finns det betydligt färre skitlåtar, och guldkornen är verkligen helt fantastiska. Musik som tar en till en annan värld, en värld där jag bestämmer, där det inte finns avundsjuka, skitprat, hemska människor och ondska. Bara glädje, styrka, vänner, hopp och ljus. SÅ känner jag när jag lyssnar på electromusic, house, techouse, dubstep, progressive, ja ni ser ju, listan är LÅNG ♥
 
Och vet ni vad det bästa är? Min man är nu mera helt förändrad. Ingen mer Vikingarna eller Lasse Stefans (åh gud! haha!), inget mer dåligt självförtroende, musiken har hjälpt honom komma ut ur skalet och där med en ännu härligare människa. Couples that rave together, stay together, i know that now. 

 
Här får ni några exempel på låtar som ligger mig närmast hjärtat: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
..Listan kan verkligen göras hur lång som helst. Skrillex, Tiesto, Hardwell och alla dom här orkar jag inte länka till, gillar ni det ni hör så kan ni endera leta upp min spellista på Spotify eller börja klicka er runt i högerspalten på utube, det kommer upp en hel del redan från de här klippen :) 
 
Vilket otroligt stökigt inlägg, men ibland blir det så när musiken spelar i bakgrunden och tankarna rusar runt i huvudet, allt vill ut på en gång ju! :) 
 
Och så vill jag ännu tillägga att jag inte dömer eller ser snett på någon baserat på dennes musiksmak. Om någon får samma härliga känsla när den lyssnar på rock, pop, heavy, metal, dansband, whatever, som jag får när jag lyssnar på EDM så är det allt som spelar någon roll! Jag hoppas ju förstås att ingen dömer mig heller, det är bara dumt att ha fördomar mot något man aldrig gett en ärlig chans åt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela