Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Helgen som var

Publicerad 2013-04-29 16:20:00 i Allmänt,

Jag har sagt det förut men det tåls att sägas igen; utställningshelgerna i mässcentret är verkligen skitjobbiga! Alltså det är jättekul, missförstå mig inte nu, men de är jobbiga. Både fysiskt och psykiskt. Fysiskt för att man är tvungen att stå upp på stenhårt betonggolv i 12 timmar, alternativt sitta på en tältpall som skär in i baken. Så drar det ofta kallt där också, så sannolikheten att man drar på sig en förkylning är rätt stor. Och så måste man ju gå omkring på mässan också och samla på sig gratis prover på diverse saker, jag har nog säkert gått 10 km i helgen, så känns det i alla fall!
Psykiskt tungt är det för att det är så jäkla mycket folk och oväsen, hela dagarna igenom! Och vi måste vara trevliga mot alla som kommer fram eftersom folk betalt för att få se på djur och då ska de också få se, klappa och fråga hur mycket de vill. Suck! 
Men, som vanligt är det värt all slit och stress, för råttorna får så fina bedömningar och man får umgås med likasinnade två dagar i rad :) 
 
Syrran drog på sig ögoninflammation efter helgen, så nu ser hon ut som Quasimodo fast med buckligt öga istället.  
 
Det var verkligen skönt att sova ut efter helgen, och nu sitter jag här och njuter av att ha älskling hemma för en gångs skull. Vi ska äta hemmagjord pizza till middag, det är vardagslyx! :) 
Senare ska jag köra syrran till internatet och efter det ska vi hälsa på hos Ida och Toffe eftersom vi nästan lider av lite abstinens när vi inte umgåtts med dem sedan förra veckan, haha! :D
 
Min fina topaztjej Cicabo's Pink blev Bästa Junior med två stjärnor på förra utställningen. Om jag inte hade åkt därifrån tidigare så skulle hon nog också varit på ROP-placering. Snälla Lefu tog hand om priserna och gav dem till mig på lördagen :) 
 
Och igår överraskade lilla Bandit (agouti/masked mm) allihop genom att vara Pet-hanarnas ROP 2, Domarens Favorit med Hederspris och ett specialpris :) Stolt matte! 
 
Och så en mindre fager bild på lilla jag idag. Det var Dani som började med fulbilderna, och sen fortsatte Nicke så jag kunde ju inte vara sämre ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela