Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Bröllop

Publicerad 2013-04-30 16:42:00 i Allmänt,

Nu när inbjudningskorten kommit fram till våra gäster så kan jag äntligen gå ut med något som varit jätte svårt att hålla tyst om. 
 
På nyårsafton gick min älskade ner på knä och friade till mig, och lördagen den 13:e juli i år ska jag gå ner för altaret och säga I do åt världens finaste, mest underbara man! 
Det är du och jag för evigt Nicke ♥
 
Nu vet ni vad jag har gjort alla de gånger jag skrivit att jag varit på ärenden, skött viktiga saker osv. Det har inte varit lätt att hålla tyst om en så här stor sak, speciellt här på bloggen då jag annars berättar allt viktigt och stort som händer! 
Jag lovar att ni ska få följa med på den här resan, dock kan jag inte berätta så många detaljer innan själva bröllopet då jag vill att dagen ska vara en överraskning för våra gäster. 
 
Det jag kan berätta är att vårt bröllop kommer vara så långt ifrån traditionellt som man kan komma. Min klänning är inte vit, men den är väldigt stor och ståtlig på alla sätt och vis. Den består av 1,5 meter släp och massa swarowskikristaller, den är uppsydd efter mina mått och sitter som ett smäck! ♥
Min ring är i vitguld med diamanter och rubiner, ska det vara så ska det vara, jag är inte den som nöjer mig med lite ;) Haha nej då, skämt och sido, jag ska förhoppningsvis titta på min ring och minnas den stora dagen varje dag för resten av mitt liv och då vill jag också att den ska vara vacker och spegla mig och min personlighet. Och så hör det ju till att vigselringen ska överglänsa förlovningsringen, och ni som har sett min förlovningsring förstår nog varför vigselringen måste vara lite speciell.. ;) 
 
Vi gifter oss i Fagerviks underbart vackra kyrka, precis vid vattnet och med en lummig trädgård runt om. Jag kommer skrida till altaret till tonerna av den låten som lyfter fram de allra bästa minnena vi har tillsammans. När vi ska gå ut ska vi dock vara lite mer traditionella :) 
 
Mina fina brudtärnor är såklart Tina (utan henne vid min sida skulle jag inte gifta mig), Trine, Hanne och Emma. Älskade syster är min blomflicka, för visst kan man vara blomflicka trots att man är 16 år gammal! 
Nicke valde Toffe, Thomppa, Jussi och Roy som sina bestmans, åh vad bra det kommer bli! 
 
Vår bröllopsfotograf är bästa Kickan Wicksell från Sverige, hon kommer göra en "dokumentary photography", alltså att hon följer med oss från tidigt på morgonen till sent på kvällen. Det betyder att vi inte bara kommer ha bröllopsporträtten utan alla förberedelser förevigade i proffsig kvalitet ♥
 
Nu väntar både jag och älskling med spänning på vad våra vänner har hittat på för hemskheter åt oss, både mina tjejer och hans bestmans tyckte att möhippa och svensexa (vilka löjliga ord!) var ett måste så vi får väl se var det slutar :D
 
To be continued..
 

Kommentarer

Postat av: Fia

Publicerad 2013-04-30 21:17:03

Gratulerar =)
Du måst visa fotona sen. Bröllopsfoton e allti trevliga att se på =)

Svar: Tack! Jag kommer såklart lägga upp bröllopsbilderna både här och på facebook! :)
...

Postat av: Maria

Publicerad 2013-05-01 13:03:16

Oj va kiva, grattis! Får man fråga varifrån du köpt klänningen? :)

Svar: Tack! :) Beställde den på internet eftersom jag inte ville betala flera tusen för en klänning jag har en enda dag, hyra ville jag inte heller eftersom jag ändå vill ha kvar klänningen som minne :)
...

Postat av: Heidi

Publicerad 2013-05-01 15:10:20

Grattis!!!, jag trodde det var officiellt redan att ni skall gifta er :) visste iallafall om det före det här inlägget :)

Svar: Tack! Jahaa, det var ju intressant, hur har du kunnat veta om bröllopet före jag skrev det?
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela