Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Önskeinlägg: Utrustning, del 2.

Publicerad 2012-09-30 21:01:00 i Hästarna ♥,

Del ett handlade om den utrustning jag redan har, och del två handlar om vad jag önskar att jag hade.
 
Endel utav sakerna här nedanför ska jag inhandla inom den närmsta framtiden, andra grejer förblir nog på önskelistan ett  bra tag framåt ;)
 
Otto Schumacher Dynamic Design dressyrsadel. Detta är min drömsadel, blir nästan lite svag i knäna så snygg den är! Kostar ca 2500€ som ny.
 
Fortis Et Liber schabrak, ca 80€. Ska försöka hitta en svensk webshop som levererar till Finland och beställa hem detta för det är to die for! Mums!
 
Eric le Tixerant sadelgjord. Sadelgjordarnas Rolls Royce, anatomiskt utformad för att inte trycka på varken lungor eller revben, samt för att förhindra skav på den känsliga huden i armvecken. Kostar ca 230 dollar, men jag tror det är en riktig investering. Hoppas på att jultomten kanske hämtar den till mig i julklapp!
 
Schabrak, luva och lindor från Eskadrons Platinum Collection. Jag är en sucker för allt som glänser och glittrar så detta set ligger väldigt högt upp på min önskelista, både i silver och svart. Jag har beställt hem det svarta från Horsepro.fi redan samma vecka de lanserades, men väntar fortfarande på mitt paket..
 
Veredus Piaffe Evo, ca 300€ för en hel uppsättning. Dessa sägs vara de bästa dressyrskydden på marknaden och om de håller samma kvalitet som Veredus har på sina andra benskydd så tvivlar jag inte en sekund på att det stämmer. De är gjorda för att hålla benet kylt under ridning, dämpar stötar och stöder upp alla de viktigaste senor och ligament som finns i benet utan att begränsa hästens naturliga benrörelser. Hoppas på att hitta dem på Horse Show och då för ett lite förmånligare pris, finns dem i rätt storlek under 200€ så slår jag till direkt!
 
Ett lackat dressyrträns för Otto Schumacher. Priset varierar, men den modellen jag skulle vilja ha med extra bred (5,5 cm) lackad nosgrimma och swarowskistenar på både bannbandet och nosgrimman kostar ca 900€. Hittade ingen bild på just det tränset, men det finns i Hipposport och jag har bestämt mig för att jag ska äga ett sånt träns innan jag dör. Bäst att börja spara nu då! ;)
 
Swarowski pannband från Extreme Horse Makeover, pris 1200-1500 kronor.
 
Benskydd från HV Polo.
 
Egen designad hjälm från Samshield. Den här modellen kostar 972€ och habegäret är stort...
 
Ridbyxor från Whitaker, ca 80€.
 
Ridbyxor från Animo, 250€.
 
Handskar från Kingsland.
 
Mountain Horse Supreme exclusive line stövlar. Tror priset ligger på 400€.
 
Horseware Rambo plus rug, hoppas dessa täcken finns till försäljning på Horse Show, jag vill ha ett sånt till Ville. De har otrolig passform och bra hållbarhet, motverkar skav och håller verkligen värmen. Vet inte vad just detta täcket kostar men Horseware är biligare än Bucas och samma bra kvalitet. De kostar ungefär lika mycket som Hööks vintertäcken, vilket jag tycker är väldigt konstigt med tanke på att Hööks inte är kända för sin hållbarhet och absolut inte passformen. Tror inte jag haft ett enda täcke därifrån som sitter som smäck.. Så ett sånt här vill jag ha till Ville och ett likadant fast fleecefodrat till Zenta!
 
Som ni ser är önskelistan lång och den fylls hela tiden på haha ;)

Kommentarer

Postat av: marie

Publicerad 2012-10-01 13:16:44

tänkte bara skriva att det är jätte kiva att du tar de här önskeinläggen på så stort allvar och sätter ner tid på skapningen av dem! mycket roligare för den som önskat inlägget och får ett välplanerat och välutfört inlägg och inte något som ör ihopkastat på fem minuter.. credits! :)

Svar: Och det är kul att det uppskattas! :)
...

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-02 13:05:23

ÅÅ tack för inläggen! Roligt och läsa, du skriver så bra svenska!

Svar: Man tackar, jag gör mitt bästa! :)
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela