Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Kan det aldrig ta slut?

Publicerad 2011-09-30 22:33:43 i Allmänt,

Jag undrar hur länge det ska pågå, det här svartmålandet av andra som några tycks gilla att hålla på med. Jag förstår om man gjorde det när man gick i högstadiet, det hörde liksom till då att skriva små sniikiga saker lite här och där, små saker som är precis rätt formulerade för att rätt person ska känna sig träffad. Men nu, vad är vitsen med att göra det nu, när alla är vuxna och borde ha ett eget liv att ta hand om och oroa sig över?
Jag ska vara ärlig nu. Helt och hållet ärlig. Jag vill att det här ska ta slut. Gliringarna och pikarna som finns gömda lite här och där. Jag vill inte få knip i magen typ varje dag pga något jag ser, hör eller läser. Så snälla, jag ber, sluta snälla av med sandlådebeteendet som pågått alldeles för länge nu. Ja jag sänker ner skyddet nu och verkligen ber. För jag orkar inte längre med att varje dag behöva undra om än det ena eller än det andra är riktat mot mig.. Och även om det inte är riktat mot mig så finns det säkert nån annan där ute som det inte alls är menat mot som tar åt sig och så får den personen istället ha magknip för något som inte alls är dens problem..
Är det något som behövs sägas så säg det rakt ut, skrik fast ut det om det känns så, men lägg ner att hålla på och pika på bloggar/facebook/hemsidor.. Jag har förstått redan att det är något jag har gjort för att piss some people off, men måste man för det gå och göra livet surt för andra, skratta åt andras olycka?
Kan det aldrig ta slut? :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela