Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Mat och Vin

Publicerad 2011-10-28 21:25:25 i Allmänt,

Idag var det ju då dags för mig och Båå att besöka bokmässan. Prick klockan 13 hämtade jag upp henne från Ekenäs, så tog vi ut lite pengar, tankade bilen och gav oss iväg. Det var väldigt mycket folk på mässan, men det hade vi nästan kunnat gissa.
Bokmässan var tyvärr en stor besvikelse (precis som min kusin sade att det skulle vara). Själva bokmässan var bara en liten del av hela mässcentret, och ungefär 5% av böckerna var svenskspråkiga. Dyra var de också.. Jag hittade en bok jag ville ha, men den kostade 30€ så jag avstod..
Som tur var så var det ju mat&vinmässan på samma gång, så vi gick dit för att ens få ut någonting av pengarna vi satte ut på inträdet.
Och där var det massor av kul och spännande grejer. En goodiebag fick vi och så köpte vi te, macarons och Båå satsade på stort och köpte svindyra handgjorda praliner. Jag köpte en rivgrej som är rätt häftig, visar bild senare. Vinmässan gick vi inte alls in på då det var smockfullt med folk där och så kostade det en halv förmögenhet att ens få smaka på vinerna. Dessutom körde ju jag så hade nog inte vunnit något på att köpa ett vinpass..
Och så lärde vi oss att inte smaka på allt som bjuds på, bla mystiska ostbollar med obestämd fyllning (som jag senare surt konstaterade att det var mögelost..) och nötter som försäljaren påstår vara "passligt varma" när de i själva verket var så starka att vi trodde att ögonen skulle trilla ur huvet.. Samma med chilichokladen som Båå tyckte var så god, ända tills hon bet i den haha! Fyfan..
Nu ska jag fortsätta pyssla med Morris. Hon hade lyckats bli nerkyld idag så nu sitter jag med henne i famnen inlindad i en fleecefilt och så en petflaska med varmt vatten brevid henne för maximal värme. Det är väldigt farligt för tamigelkottar att gå i dvala, de kan dö då.. Imorgon ska jag åka och inhandla en värmematta som hon kan sova på om hon vill ha värme.
Återkommer med bilderna senare. N är på jobb till 00 så jag ska fördriva tiden med att läsa bloggar och mysiga med mina håriga älsklingar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela