Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Attitydscd

Publicerad 2011-11-11 00:06:30 i Cessi tycker till!,

Jag fick en attitydscd av Johan för rätt så länge sedan, och för några dagar sedan lyssnade jag igenom den för första gången. Och jag blev totalt såld!
Jag har alltid haft problem med min attityd, och med det menar jag inte beteende utan sättet jag tänker på och min inställning till olika saker.
Väldigt många människor tänker för det mesta i negativa banor. Man ser jobbet som något negativt, man är aldrig nöjd med vädret, ska man göra något så passar man på att klaga en hel del innan man gör det och framförallt har man negativ inställning till människor omkring en. Jag är en utav dessa människor som utan att jag märker det svänger om saker till det negativa, även om de inte är negativa i sig. Det är nästan som en reflex.
På våra skolningar och föreläsningar pratas det alltid om attityd och positive thinking. Hur man ska göra för att ändra sin attityd mot det bättre och hur man på bästa sätt utnyttjar sin attityd till att åstadkomma saker. Tänker man positivt och intalar sig själv att "det här klarar jag!", "det ÄR faktiskt inte SÅ kallt idag när jag tänker efter" eller "Jag måste faktiskt inte bry mig om negativa människor, jag KAN strunta i dem" tillräckligt många gånger så förändras sättet man tänker på successivt. Det är dit jag vill nå! Jag vill kunna känna mig positiv i alla situationer i livet, även när livet bjuder på motgångar och tillfällen där det osar om negativ energi. Jag har tagit ett enormt steg i rätt riktning eftersom jag klarar av att medge att jag har problem med mitt tankesätt och att jag inte alltid tänker så himla positivt. Jag försöker att lyssna på attitydscdn minst en gång varje dag, ju oftare man lyssnar desto snabbare sjunker det in och ens undermedvetna börjar agera enligt det.
Jag vet ett flertal människor som verkligen skulle behöva lyssna på cdn och gå på några coachningar i positive thinking. Men det första de måste göra är att inse att de har attitydsproblem och det är lättare sagt än gjort för många.
För bara några månader sedan var jag väldigt lättretlig och vek inte undan från en dispyt, never. Jag fokuserade på negativa saker dygnet runt, vilket i sin tur resulterade i att jag blev stressad och orolig över vad som komma skall. I dagsläget kan jag mycket enklare än förut strunta i de här sakerna, dessa personerna. Vissa dagar (som de dagarna jag jobbat med Johan en hel dag) kan jag nästan skratta åt naiva och arroganta människor, "små" olyckor som att backa in i träd eller bli av med registreringsplåtarna. Jag tar livets små beprövningar med en nypa salt helt enkelt och oroar mig inte för petitesser längre som jag vet att jag egentligen bara förstorat upp i mitt huvud. Och det borde många andra också göra, för alla når en punkt förr eller senare när de inte orkar ta dessa negativa människor längre. Så mer positive thinking åt folket! Over and out :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela