Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Ingen lust.

Publicerad 2011-03-31 12:12:31 i Allmänt,

Jag har ingen lust att blogga just nu, går på automode och gör bara det som behöver göras. Nu ska jag städa råttburarna och bada råttorna, bra att ha mycket att göra så att tankarna hålls på andra håll. När det är fixat ska jag gå ut med hinkar och en spade för att få grus till Kalimeros grav. Ska försöka göra så fint där som möjligt, även om det inte går att plantera några blommor för de fryser väl ihjäl där ute..

Igår var jag med om något jag aldrig ens tänkt på förut. Jag begravde min häst. Jag kan inte förklara i ord hur ont det gjorde i hjärtat att se honom där, i gropen, livlös. Jag förstår inte nu i efterhand hur jag över huvud taget klarade av att stå där.

Men nu har Kalimero fått ro, han gjorde sin sista resa igår och vilar nu tryggt bakom huset där han kan vakta över oss hela tiden. Han har en vacker äng att springa på, och en gran som ger honom skugga. Han älskade att vara fri om somrarna men brände alltid mulen i solen, därför behövde vi någonting som ger honom skugga. Han fick ha sitt täcke på sig, ifall det är kallt på vägen, och jag ska göra allt jag kan för att göra hans grav så fin som möjligt.

Som Cassu skrev; He was the greatest.

Kommentarer

Postat av: Canga

Publicerad 2011-03-31 17:21:22

Haan har det bra nu, och jag är så glad över att han fick somna i ro och utan smärta. Dessutom tycker jag det var bra att han begravdes snabbt, så att hans resa till Regnbågsbron kan börja så snabbt som möjligt, han kan ju inte missa dom nästa grässtråna! :)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela