Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Äckeldjur

Publicerad 2011-07-27 22:26:04 i Allmänt,

Fyfan vad skönt det ska bli att få sova i min egen sköna säng med luftkonditioneraren som blåser kall luft när man ska somna!
Dagarna i skären var underbart sköna, jag har stekt i solen (utan att bli det minsta brun, great..), druckit lite för mycket iskall cider, ätit god mat och bara umgåtts med härliga människor. Livet kan nog inte bli bättre än när man sitter där ute på havet, vinden blåser, solen lyser och man har en cider i ena handen och en cigg i den andra. Alla bekymmer är rätt så långt borta just då kan jag lova.
Vi skulle egentligen kommit hem igår, men vädret var så härligt så vi bestämde oss för att stanna en natt till. Tack till I som såg till att zooet där hemma fick mat och vatten, annars hade vi fått komma hem. Så är det när man har djur, max ett dygn kan man vara borta utan djurvakt.

Hundarna har klarat sig fint i båten, Lilli var påväg att hoppa till sjöss några gånger innan hon fattade att man inte ska göra så, Saana har börjat stressa både i bilen och i båten, det har hon aldrig gjort förut. Hon flämtar som en galning och ser allmänt skräckslagen ut. Men bra har det gått i alla fall och allt har varit great förutom en liten detalj. Fästingar. I mängder. Hur jävla äckligt är inte det? Två hade bitit sig fast på Nicke, fem kröp omkring på honom, några kröp på mig och resten var i tältet. Fyfan :( Jag var lätt hysterisk inatt när vi märkte hur många de var, ställde mig på berget och bölade och hotade med att simma hem till karis haha!
Nä usch :(

Blev också väldigt förvånad idag över hur man kan säga en sak en dag och så göra helt tvärtemot det en annan dag, bara för att det handlar om en annan person. Jag säger inte att vissa får saker genom att glida räkmacka på sina kontakter, men lite förjävligt känns det ju nog när nån annan snor nåt rakt framför näsan på en när man tidigare blivit nekad med motiveringen "jag får inte göra det".. Men kanske jag inte ska bry mig, kanske jag överreagerar..

Nu ska vi gå hem, packa upp sakerna, bädda rent i sängen och titta på en film i datorn. Imorgon är det fullspäckad dag igen, först skvallertime med bästaste Trine och efter det ska jag träffa en i framtiden eventuellt viktig person, beroende helt på hur vi kommer överens. När jag är klar med det ska jag till försäkringsbolaget, målaffären, och fika med Ems om hon hinner. Till sist ska jag till Ekenäs och provköra en bil som jag hoppas är lika trevlig att köra som den ser ut så kanske lilla Ådi byts ut mot en stor Ådi :D Hoppas!

Har en massa bilder från skären men jag orkar verkligen inte beskära dem nu så att de ryms in här. Jag gör det imorgon. Eller en annan dag. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela