Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Solstrålen själv.

Publicerad 2011-02-28 11:37:17 i Allmänt,

Jag är på så jävla ruttet humör idag så det är inte sant. Vaknade kl 10 pigg och glad och konstaterade att det är lika soligt ute idag som det var igår. Messade N för att kolla att lönen kommit, och vad får jag till svar om inte "Han betalade på lördag så pengarna kommer först imorgon". Där sjönk humöret till botten på en sekund, kände hur jävla irriterad jag blev och nu sitter jag här och kokar av ilska.

Det är inte det att vi inte skulle klara oss tills imorgon, men vi har ingen mat i kylskåpet (min frukost består av ett kokt ägg och en brödskiva som antagligen är på gränsen till oätbar utan pålägg, och ett glas saft. Alla som känner mig vet att jag blir en riktig hagga utan föda i min mage. Inte bara med det, amorteringen ska betalas idag, och inga andra dagar, stallhyran likaså samt bredbandsräkningen och mobilräkningen.

Jag blir så jävla förbannad! Det kan inte vara så inihelvetes svårt att gå till banken en dag tidigare och betala in lönen, då chefen vet att N har en annan bank så det tar två dagar för pengarna att föras över! Detta är inte första gången det händer och han vet att vi har amorteringen den sista och då måste pengarna vara på kontot, annars dras de ju inte (direktöverföring) och då blir amorteringen obetald! Och så skyller han ifrån sig med att N ska skaffa samma bank som honom så slipper vi problemet. Men på vilket jävla vis är det vårt problem?! Vi ska fan inte behöva byta bank, lönen ska komma på utsatt dag oberoende om vi har bank i Peking!!

Okej, nu avslutar jag detta inlägget innan jag skriver nåt riktigt fult. Återkommer eventuellt senare när jag är på lite bättre humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela