Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Slapp söndag.

Publicerad 2011-02-28 01:05:39 i Allmänt,

Den här dagen har varit riktigt slapp. Skönt med såna dagar också, även om rätt så många av mina dagar är slappa.
Satt i pyjamas till klockan 17 (inte okej), klädde på mig och borstade tänderna och kände mig genast mycket fräschare. Kollade på film, Never let me go med Keira Knightley, handlar om barn som växer upp i ett barnhem med en enda uppgift i livet, att bli organdonatorer och senare dö en allt för tidig död. Filmen är verkligen sevärd och både jag och Ida släppte en tår och två på slutet.
Så åt vi, pommes med majs, wow! :D

Senare hann vi med en runda i Shell också, där det fanns några mindre intressanta typer som med våld ville att jag eller S skulle tävla med dem med bilarna. Måste nog erkänna att det kliade lite i tävlingsnerven, skulle det varit sommar och torrt på vägarna hade nog risken varit stor att jag hade antagit utmaningen.. Kanske lika bra att det är halt nu och tanken mer än tom? :p

Fick en enorm lust att göra nåt spännande med min bil, har velat chiptrimma den ett steg till hur länge som helst nu, men är lite rädd för att det blir riktigt dyrt.. Dessutom sade S att det är en dålig idé att ha för mycket kraft i en framhjulsdriven bil, det blir lätt "svårstyrt" (läs farligt) om vi säger så.. Jotack, det känner vi till! (; Kanske piffar upp den med nya sidospeglar eller nåt annat barnsligt istället..

Nu sitter jag och kollar på Oscargalan. Har inte sett några riktigt superfina klänningar hittills men så kollar jag bara med ett halvt öga också.

Imorgon är det lönedag, eller betalaräkningardag låter bättre. Suck, det suger att vara vuxen. Nu borde jag sova men är underligt pigg så sitter nog uppe tills galan är slut..

Gonatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela