Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Testing (bildbomb)

Publicerad 2010-12-29 15:00:50 i Foton & bilder,

Har fotat en massa testbilder igår och idag, mest för att få kläm på alla inställningar. Jag fotar helst inte med automatläge, vill lära mig fota manuellt från första början och det är faktiskt inte så svårt efter att jag suttit halva dagen igår med en fotoskola framför mig.. Alla svåra ord är egentligen inte alls svåra, it all makes sense efter lite pluggas!

Ha i åtanke att dessa bilder är mina första tagna med manuellt läge, nånsin (:

Skriver under bilderna vilka inställningar jag använt, ordningen är slutartid, bländare och ISO.


Canon EF 50mm f/1,8 - 1/15 f1,8 ISO 1600


Här har jag lekt med slutartiden för att frysa någonting som rör sig. Sigma 18-200mm - 1/200 f10 ISO 1600


Haha! Här försökte jag göra färgerna "blurriga" genom att ha riktigt kort slutartid men Saana var lite för snabb. Sigma 18-200mm - 0"3 f5,6 ISO 1200


Första bilden jag tagit med blixt! Och automatläge (:


Canon EF 50mm f/1,8 - 1/60 f1,8 ISO 1200


På den här bilden har jag gjort ett stort fel, fotat med för högt ISO-värde. Då blir bilden korning. But hey, i'm still just learning! (:


Den här bilden är jag mest fascinerad över. Den är tagen i badrummet med lampan i hallen som ända ljuskälla. Canon EF 50mm f/1,8


Även på denhär bilden är ända ljuskällan lampan i vardagsrummet. Och självfallet taget utan blixt. Dock har jag haft ISOn för högt inställd eftersom bilden blir kornig när man förstorar upp den.


Första bilden jag tog med manuellt läge i dagsljus. Jävlar som jag kämpade innan ljuset blev rätt! Sigma 18-200mm - 1/6 f4,5 ISO 200


Här lekte jag med slutartiden för att frysa snön som föll ner :) Sigma 18-200mm - 1/640 f4,5 ISO 1600

Det är skitkul att leka med inställningarna, det finns oändliga möjligheter! Kom bara ihåg att jag är så nybörjare som man kan vara, och dehär bilderna är bara övningsbilder även om jag är rätt stolt med några av dem.

Bjuder på en bonusbild också bara för att Misse är så jävla klockren här!


x'D


Kommentarer

Postat av: Lancia

Publicerad 2010-12-29 18:18:41

LOL @ sista bilden :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela